Krótka historia Fiata z tyskiej Fabryki Samochodów Małolitrażowych

Krótka historia Fiata z tyskiej Fabryki Samochodów Małolitrażowych

Pierwszy Polski Fiat 126p został zbudowany w Fabryce Samochodów Małolitrażowych 6 czerwca 1973. Oficjalnie produkcja ruszyła 22 lipca tego samego roku. Słynny “Maluch” wytwarzany był w Tychach przez 16 lat, do czasu, kiedy w 1991 roku całą produkcję  przeniesiono  do  Bielska -Białej, zwalniając miejsce dla modelu Fiat Cinquecento. Nikt  wtedy  nie  przypuszczał,  że  produkowany będzie aż 27 lat.  W sumie  z linii montażowych zjechały 3 318 674 egzemplarze, z czego w Tychach  –  2 166 349 sztuk.

Cinquecento zmienia oblicze zakładu w Tychach

W 1987 roku Rząd Polski podpisał z Fiatem umowę licencyjną na produkcję w Tychach Fiata Cinquecento. W umowie przewidziano modernizację zakładu i jego rozbudowę oraz plan produkcyjny na poziomie 240 tysięcy samochodów  rocznie. „Maluch” oddaje pole nowocześniejszemu, przednionapędowemu Cinquecento.

Rok 1999 – najlepszy pod względem sprzedaży nowych aut osobowych w naszym kraju – dotąd nie został pobity!

Tychy produkują Seicento – ludzie do tej pory jeżdżą tymi autami.

Nowy Fiat Panda

W 2002 podjęto strategiczną decyzję o produkcji kluczowego i wychwalanego na całym świecie Fiata Panda.

Był to pierwszy 5 drzwiowy samochód grupy od samego początku.

Tytuł Car of the Year 2004 po raz pierwszy w historii konkursu zdobyło auto całkowicie produkowane w Polsce – Fiat Panda. Ogółem samochód otrzymał 281 punktów, wyprzedzając Mazdę3 i Volkswagena Golfa V (oba auta po 241 pkt.).

Rok 2007 – długo oczekiwana premiera Fiat 500

Top